Lijtweg online

Geplande stroomonderbreking 25 juni 2019

Het elektriciteitsnetwerk in de buurt zal morgen tijdelijk onbeschikbaar zijn. Hou dus rekening met een warme dag zonder ventilatoren, en waarschijnlijk ook geen water in de flat.

Omdat stroom en internet hier normaalgesproken erg betrouwbaar zijn, wordt deze website lokaal gehost, en zal lijtweg.nl dus ook onbereikbaar zijn.

Update: Het onderhoud is uitgesteld, aanvankelijk tot 5 juli maar blijkbaar gaat dat ook niet door. Informatie van Liander is erg onduidelijk en tegenstrijdig. Hierover zijn klachten ingediend. Vooralsnog onbekend wat en wanneer er nu precies gaat gebeuren.

Stroomkastje van een appartement

Brief van Liander

Onderwerp: Aankondiging stroomonderbreking door werkzaamheden

Geachte heer, mevrouw,

Binnenkort voeren we onderhoud uit aan het elektriciteitsnetwerk in uw buurt. Tijdens deze werkzaamheden heeft u tijdelijk geen stroom. In deze brief en in de bijlage leest u meer hierover.

Geen stroom op woensdag 26 juni 2019 tussen 08:30 en 16:00 uur

Om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren, is het noodzakelijk dat we de spanning van het netwerk halen. U kunt op dat moment geen stroom gebruiken. Helaas kunnen we u niet een exact tijdstip geven waarop de stroom wordt uitgeschakeld en hoe lang het duurt. Dit is afhankelijk van wat we aantreffen tijdens de reparatie. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Uiteraard doen we er alles aan om de onderbreking zo kort mogelijk te houden. De werkzaamheden vinden plaats buiten uw pand en daarom is het niet noodzakelijk dat u aanwezig bent.

Wat gaat er gebeuren?

In uw buurt zijn werkzaamheden aan de elektriciteitskabel(s) nodig.

Het kan voorkomen dat de geplande werkzaamheden door tussenkomende spoedwerkzaamheden moeten worden opgeschort. Wij zijn dan niet altijd in de gelegenheid u daarover tijdig te informeren. Voorafgaand aan een nieuwe planning voor de werkzaamheden ontvangt u een nieuwe brief met een vergelijkbare aankondiging.

Zorg zelf voor een vervangende noodstroomvoorziening indien nodig

Heeft u continu stroom nodig? Dan adviseren wij u voorzorgsmaatregelen te treffen. Dit kunt u zelf regelen door bijvoorbeeld een noodstroomaggregaat te huren bij een verhuurbedrijf in uw buurt. Kosten die u hiervoor maakt, zijn voor uzelf.

Voorkom schade aan uw apparatuur

Wij adviseren u om vooraf aan de werkzaamheden uw apparaten uit te zetten of de stroom in uw meterkast af te schakelen. Hiermee voorkomt u ieder risico op schade aan uw apparatuur wanneer de spanning weer wordt ingeschakeld.

Tot slot

In de bijlage staan enkele tips waar u rekening mee moet houden als u tijdelijk geen stroom heeft. Kijk voor meer informatie op deze webpagina.

Met vriendelijke groet,
Liander N.V.
Roelof Crevecoeur
Manager Netcare

Bijlage: extra informatie over apparatuur die tijdelijk niet werkt

Binnenkort worden er in uw buurt werkzaamheden uitgevoerd aan het netwerk voor stroom. Al uw apparaten die werken op stroom kunt u tijdelijk niet gebruiken.

Waar moet u rekening mee moet houden?

Het is belangrijk om rekening te houden met apparaten en voorzieningen die niet werken, zoals:

Schade aan uw apparatuur

Heeft u uw apparaten afgeschakeld en is er na afronding van de werkzaamheden onverhoopt toch schade aan meerdere apparaten, geef uw schade dan zo snel mogelijk door via Liander.nl/schade. Liander onderzoekt dan de oorzaak en bekijkt of uw schade in aanmerking komt voor vergoeding. De aansprakelijkheid van Liander is beperkt tot maximaal € 3.500. Bij geplande werkzaamheden geldt geen wettelijke compensatie zoals dat wel geldt bij langdurige stroomstoringen.

Wie is Liander?

Liander is een netbeheerder. We leggen kabels en leidingen aan en beheren het energienetwerk in uw regio. Uw meterkast is er op aangesloten, net als de meterkast van 3 miljoen andere woningen en bedrijven. We zijn geen energieleverancier, maar maken het mogelijk dat anderen energie bij u kunnen leveren. Op Liander.nl vindt u meer informatie.